Україна першою серед пострадянських країн проводитиме у себе найпрестижніші в європейській «мотокросовій ієрархії» змагання – «Крос європейських націй». Командний чемпіонат Європи з мотокросу відбудетьтся у вересні у Чернівцях. Кандидатуру столиці Буковини, як столиці «Кросу європейських націй-2009», попередньо затвердили минулої осені на Конгресі Міжнародної федерації мотоциклетного спорту в Люксембурзі. Остаточно це рішення набуло чинності після відповідної інспекції, яка працювала на чернівецькій трасі «Суперкрос» під час 4 етапу чемпіонату світу з мотокросу на мотоциклах з коляскою 23-24 травня 2009 р. Про підсумки змагань та інспекції «хрещений батько» головний організатор мотоперегонів у Чернівцях – віце-президент Федерації мотоспорту України Михайло Ротар розповів turnir.com.ua. Найбільше навантаження під час етапу чемпіонату світу відчувалося навіть не від самих змагань, які ми проводимо не вперше, а від інспекції, яка мала остаточно визначити, чи відбудеться у вересні у Чернівцях «Кубок європейських націй», – розповідає Михайло Ротар. – Ще в перший день чернівецького етапу відчувалося, що частина роботи в контексті інспектування проведено успішно. А вже сьогодні (розмова відбулася 24 травня – авт.) стало зрозуміло, що ми пройшли інспекцію. І це для нас найголовніше, адже тепер ми точно знаємо, що будемо проводити «Крос націй». Це навіть важко коментувати, тому що це змагання, які ніколи не відбувалися в Україні, в країнах колишнього СРСР. Ми прагнемо робити все, поки є можливості. Тому що не знаємо, що буде у найближчі роки, чи зможе ще хтось тягнути цей «паровоз», аби Україна приймала такі великі змагання. Преставник Міжнародної федерації мотоспорту Роман Фрешт наголосив на тому, що це дуже велика справа для Чернівців, для Буковини і для України. А щодо права проведення чемпіонату світу в класі 500 куб. см наступного року і молодіжного чемпіонату світу – ця інспекція відбудеться вже восени під час «Кросу націй». І, сподіваюся, теж буде успішною. Звісно, будуть додаткові вимоги. Але за допомогою місцевої влади та друзів мотокросу, гадаю, ми впораємося. Пригадується, Чернівці претендували і на проведення «Кросу націй-2008»… Ми мали отримати це право минулого року. Але вже під час засідання мотокросової комісії з’явилася було кандидатура Латвії. Потім залишилися лише Чернівці. У жовтні 2007 р. до нас приєдналися словаки, але вже тоді, коли не мали права подавати заявку. Ми телефонували до словацької федерації, де нам пояснили, що на них просто натиснули з євросоюзу – лише б не проводити «Крос націй» в Україні. Але це ще було не все. Прямо під час засідання, на якому вирішувалося, де гостюватиме «Крос націй», витягнули «з-під стола» заявку Болгарії. Справа у тому, що болгарин Богдан Ніколос є віце-президентом Європейської федерації мотоспорту, і він почав активно лобіювати болгарські інтереси, постійно наголошуючи на тому, що в Україні все погано, що в Чернівцях немає відповідної інфрастркутури тощо. Був скандал. Але, зрештою, проголосували за Болгарію. У Севлієво, куди віддали командний чемпіонат Європи, справді дуже поважний мооцентр. Тамтешня траса була визнана у 2007 р. кращою в світі. Хоча, так сталося, що на болгарський «Крос націй» приїхало лише 16 країн, що є антирекордом цих змагань, в яких, зазвичай, беруть участь в районі 30 країн. Це був свого роду протест деяких країн проти некоректної поведінки Ніколоса. Проте Україна до Болгарії поїхала. І навіть посіла там найвище місце за історію виступів – 9-те, після Франції, Італії, Чехії, Німеччини, Данії, Словенії, Голландії та Болгарії. Познайомте будь ласка читачів turnir.com.ua з «Кубком націй». Командний чемпіонат Європи з мотокросу проводиться з 2000 року. До складу команди входить 3 гонщика. Спершу проводяться відбірні змагання, після чого 20 кращих у групі А виборюють нагороди, а інші – наступні місця. Проводиться три заїзди, в яких беруть участь по двої представників від кожної країни: 125 і 500 куб. см, 250 і 500 куб. см і 125 і 250 куб. см. За сумою п’яти кращих з шести місць в цих заїздах визначається командна позиція. Що немаловажно, змагання транслюються на каналі «Євроспорт», що підвищує і їх рейтинг, і вимогливість до організаторів. У нас команда відбирається за підсумками національних змагань. Вже телефонував президент Федерації мотоспорту України Вадим Копилов, цікавиться нашими перспективами на домашньому «Кубку націй». Зрозуміло, що в «рідних стінах» є шанс покращити свої досягнення. До речі, у європейському та світовому «Кубках націй» Україну найчастіше представляли саме буковинські мотокросмени. На сучасному етапі – це Юрій Джепаров та Валентин Андрієць, які по два рази брали участь в обох цих змаганнях. А коли можна буде замахнутися на світовий «Кубок націй»? Думаю, може йтися про термін через 5-10 років. Це при тому, якщо ми будемо розвиватися приблизно таким же темпом, як тепер. А які у вас залишилися враженя від боротьби на «колясочному» етапі? Вона була більш-менш прогнозованою. Вілемсен палає бажанням побити світовий рекорд за кількістю виграних чемпіонатів світу (рекорд – 10, Вільямсен на сьогодні виграв 7 чемпіонатів світу поспіль). Сьогодні помітно, що він переважає за класом конкурентів. Хоча боротьба присутня і за 3-4 місця, так само як на 9-10-ті по 4-5 екіпажів претендують і боряться на кожному сантиметрі траси. Слава Богу, обійшлося без травм. Були інші проблеми? Для нас, організаторів, був ще такий неприємний нюанс, що у першому заїзді було забагато порохів. Гонщики, з одного боку, просять поливати, а з іншого – не поливати, бо дуже твердий грунт, давно не було дощу, мотоцикли з коляскою мають три колеса, це різна геометрія, відповідно, дуже непросто тримати його у потрібному напрямку на слизькій поверхні. Як оцінюєте виступ українських екіпажів? Один екіпаж (Дмитро Гричанюк/Олександр Литовченко – авт.) потрапив до рейтингових очок в обох заїздах (19 місце – авт.) – це вже є досягненням. Після великих результатів, які свого часу мав Борис Погановський та інші, був сильний занепад. Зараз ми перебуваємо на етапі відродження. Тож я вважаю, що це пристойний результат, якого ми очікували. Ширяться чутки про те, що багаторазовий чемпіон Вілемсен наступного року може взяти собі в партнери нашого Романа Василяку... Думаю, на це запитання відповідь дасть час. Але плани такі є. Хоча загадувати наперед важко. Вілемсен вже сьогодні змінив двох колясочників. Тобто лише четвертий етап, а у нього вже третій колясочник. Тому все це не так просто. Але ми розраховуємо на те, що це буде поштовхом для українського мотокросу – щоби на п’єдестал на чемпіонаті світу піднявся український гонщик. В історії чемпіонатів світу з мотокросу такого ще ніколи не було. А Вілемсен дружить з закарпатськими гонщиками, йому дуже подобається Україна, тож все може бути. Переможці «Кросу європейських націй» з мотокросу рік країна-переможець 2000 Бельгія 2001 Чехія 2002 Чехія 2003 Бельгія 2004 Бельгія 2005 Бельгія 2006 Італія 2007 Італія 2008 Франція Георгій Мазурашу
|